2009. szeptember 7., hétfő

Váratlanul sikerült...

Miközben kevergetem a film hangsávját a Sonar-al, mindig az volt a bajom, hogy a gyári felvételek ebben a műfajban erőteljesek és tiszták. Ha megnöveltem a felvétel "erejét" (RMS-t a mastersávon limiterrel) akkor bekásult, betorzult, szar lett. Gondoltam biztos a nyersanyag ilyen, és nem lehet megfelelő dinamika és tisztaság mellett növelni az RMS-t, mert a nyersanyag elég gáz, nincs jó cucc felvenni.

De az történt, hogy az éneksávra úgyis mindenáron új delay-t akartam, és akkor már utánanéztem mik az általam ismeretlen de népszerű, újabb VST pluginek. És találtam egy csomagot, amiben van egy remek limiter, sőt kettő, és ezek megoldották úgy a problémát, hogy remek minőség mellett erőteljesé tudtam tenni a hangsávot. Míg a Peak nem megy 0 dB felé, az RMS -6...-8 dB körül mozog. Ilyenek a gyári felvételek, vagy nagyrészt még ennél gyengébbek, és ebben még van tartalék, tudnék csinálni tiszta hangsávot -5 dB-es RMS-el is, csak annak már semmi értelme. Az éneksáv is rendes delay-t kapott a Nomad Factory-tól.

A dalok miket felvettünk nagyrészt Axel Rudi Pell dalai, akinek CD-i eleve hangosabban és erősebben, mindamellett tisztán, nagyobb dinamikával szólalnak meg mint a többi zenekar általában. Most sikerült elérni ugyan azt a hangerőt és erőteljességet, sőt Axel mesternek sem egyformán erőteljes minden dala, de pl az Edge of the World igen jó példa. A hangsávok eredetileg a filmjeink alá készültek, de már feltöltöttem belőle párat az Acidplanetre.

Itt lehet meghallgatni tényleg olyan jó-e mint amilyennek én gondolom:

http://www.acidplanet.com/artist.asp?songs=770569&T=8945

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése