A szóban forgó hangsáv még a rengeteg változtatás után sincs olyan jó mint egy mai stúdiófelvétel, bár volt már részem olyan itthon készült "stúdiófelvételben" ami egy kalap szar volt, kásás, gyenge, erőtlen, dögtelen, rossz arányokkal. De van akinek ez is megfelel legfeljebb azt mondják rá hogy "demo".
A fő bajom az, hogy a mixerprogramban sokkal jobban szól minden mint az export után a lejátszóban. De ez még elviselhető lenne, az a baj, hogy mindegyik lejátszóban másképp szól. Winamp, Jetaudió, Media player... A gyári jól sikerült albumok felvételei majdnem minden környezetben és lejátszóban jól szólnak, de ezek is mindehol másképp. Tulajdonképp a Sonarban hiába állítgatom, sokkal több részletet hallani keverés közben mint export után, pedig a Faurenhofer MP3 codecjét használom ami állítlag a legjobb (320 kB/sec-el). Ezek után még jön a Youtube, ami pont úgy mint ahogy a nagyméretű filmeket, a hangot is átkódolja. Ez kásásodást, a részletek eltűnését, hangszínváltozást eredményez. Az sem mindegy, ha esetleg CD-re kerül az anyag, milyen a CD lejátszó, az erősítő, és a hangfal. Persze sok a gagyi cucc és ezeken szinte minden egyforma szarul szól, de egy jó cuccon kijönnek a különbségek a házi barkács és a stúdió között.
Nem is világos hol lehetne visszahallgatni a cuccot. Autóban baromság, mert az egy zajos közeg, az útközbeni zajok elfedik a részleteket, szar minőségűek az átlagos rádiók és hangszórók, nem beszélve az autó hangszóróiról és az akusztikáról. Computeren ahány alaplap annyi minőség, és akik nem készítenek felvételeket, azok nagyrészt az alaplapi hangkártyát használják zenehallgatásra egy 2000 Ft-os computerhangszóróval. Az alaplapi hangkártyák annyira gagyik hogy hallgatni sem érdemes velük.
Mindebből engem a legjobban az zavar, hogy beállítom a Sonarban az arányokat, hangszíneket, reverbet, és az export után a lejátszók teljesen mást adnak vissza. Még 1 valamelyik lejátszóra csak-csak rá lehetne állni, de mindegyikben más, így nem világos melyikre kéne "optimalizálni". A youtube-s feltöltés után meg végképp totál más az egész.
Pedig megoldható a probléma, mert kerülnek fel a youtube-ra is olyan stúdiófelvételek, amik alatt a hangsáv igen tökéletes, nem kásás, erőteljes, dögös. Itt ez sajnos nem jött össze, és ebben lehet része van a Sonarnak is, de szerintem pár dolog többet ront a helyzeten mint maga a Sonar.
Először is a dob és a basszus az sampler. Még a dobbal nincs is sok bajom, de a basszus pengetések túl egyformák és nem is elég erőteljesek. Ezt élő feljátszással biztos lehetne javítani, de most ezeknél a filmeknél már így marad. Az audió felvételek közül a gitárhangzás nekem tetszik, de az éneket egy gagyi dinamikus mikrofonnal és egy még gagyibb keverő előfokával vettük fel. Az szar, rossz a hangszín, rossz a dinamika, de nem tudtam vele mit kezdeni. A gitárokon még tudnék javítani, mert mindkét gitár ugyan azokkal az effekt beállításokkal lett felvéve. Jobban elkülönülnének másféle beállítással, de a filmen már egységesen így marad, majd készül egy másik felvétel ahol másmilyen lesz a két gitár effektje (amúgy Boss GT8 vonalból mind a kettő azonos patchen).
Lehetne még kísérletezni, hogy a Sonarból Wav-et exportálni, és azt hallgatni, majd ha kell abból MP3-at konvertálni, de csodálkoznék ha ez sokat segítene a lejátszók (erősítők, hangszórók) közötti különbségen.
2009. augusztus 27., csütörtök
A megoldhatatlan probléma
Bejegyezte:
Cosmic Antagonist
dátum:
13:57
Címkék:
cakewalk sonar,
hangfelvétel
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Szia. Ez nem is annyira megoldhatatlan probléma. Stúdióhangfalakat kell használni, és mindenhol egyformán fog szólni. Az éneket meg rendes mikrofonnal kell följátszani. Egy SM 58 as szinte már semmibe se kerül. VAgy valami kondis mikrofont. Ja és a legfontosabb a hangkártya. Ebbe mondjuk kivételezett helyzetben vagyok, mert egy ux 8 asat használok, s hihetetlen minőségben játszik fel, de bármelyik line6 termék megfelel a célnak, vagy más profi hangkártya. Sok sikert.
VálaszTörlésÚgy ahogy de sikerült előrelépni ebben a dologban, és valóban a legnagyobb segítség egy stúdiómonitor volt. Azt távolrl sem mondanám hogy mostmár mindenhol egyformán szól, de ha a monitorban jól szól, akkor mindenhol jól szól. A hangkártya is rendben van, EMU1212m. El is készült a hangsávok végleges verziója.
VálaszTörlés