2011. április 27., szerda

Minimális különbség wave és mp3 között

Kíváncsi voltam, hogy az exportálás alatt mennyit változik a hangsáv ha más formátumban kerül kiírásra. Az MP3 max 48 kHz lehet, egy wave lehet sokkal több is, sőt az lehet 64 bites is, ellentétben az MP3 24 bites felbontásával. Csináltam ugyan abból a mix-ből egy MP3 (48 kHz, 24 bit, 320 kb/s) és egy wave (64 bit, 96kHz) exportot a Sonarból, majd visszaimportáltam mind a kettőt egy-egy trackre, és összehasonlítottam 96 kHz-es felbontásban. A képen egy dalnak ugyan az a részlete látszik. Szerintem egészen meglepően minimális a különbség a kettő között, mellesleg a 64 bites wave-et nem is játsza le a programom, az a film alatt lesz hangsáv. Az MP3 eredetije viszont 48 kHz volt, így 96 kHz-es átalakítást a Sonar csinálta, ezek a különbségek szemmel is láthatóak a két felvétel között, de én sokkal rosszabbra számítottam.

A kép (kattintva látszik a lényeg):

Aki erről kitalálja melyik dal lesz a következő amiből klippet csinálunk, az kap egy dedikált MP3-at :)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése