2011. április 13., szerda

Új hangsáv, filmmel

Az előző bejegyzésben hallható két olyan hangsáv, amivel végülis nem voltam teljesen megelégedve, de már untam a keveréssel járó problémákat, amik nagyrészt abból eredetek hogy a gépem nem bírta a sok effektet, akadozott, recsegett, a keverés közben gyakorlatilag nem lehetett hallani mi történik csak az export után, aztán meghallgatás után vissza a programba és emlékezetből javítgatni a Sonarban... Ezzel együtt a két korábban bemutatott hangsáv, a Hammerfall és a Rainbow dal rosszabb mint a korábbiak, így leírni sem érdemes a kialakításukat.

Nem sokkal ezután viszont sikerül elég jól felvenni egy Axel Rudi dalt, ami nem csak jobban szól, hanem jópofa klip is készült hozzá.

A film:


...és a hangsáv klip nélkül ami egy kicsit jobb mint amit a film alatt hallani:

Axel Rudi Pell: Hot Wheels (guitar cover) by Sextons rock band

Ezeknek a leírását most már csak azért is megteszem, mert ezek az utolsó dalok amiket a régi géppel vettem fel (lásd korábbi bejegyzést ahol a gép leírása szerepel), és jó lesz összehasonlítani mi változik módszerben és minőségben az új gépen. Már készül az első klip az új hardveren. Az új gépről és következményeiről külön bejegyzés később, mert mégiscsak sok lenne mindent egy cikkbe keverni.

A fenti hangsávok effektjeit most csak úgy idemásolom, az előző leírások alapján nagyjából világos hogy mi micsoda, de pár dolog megváltozott, valószínű ezek miatt lett egy kicsit jobb ez a sáv mint az eddigi legjobb: a tápióbicskei koncert.

A tápióbicskei koncert felvételének leírása:

Cover song by Sextons by Sextons rock band

Nézzük a mostani trackeket:

Talán a legfontosabb változás a basszus-samplert érintette. Korábban is a Kontakt samplerben használtam egy Rudi Sarzo hangmintát, ami jobb volt mint az elektronikus basszushangok, de nem volt elég erőteljes és nehezen tudtam mit kezdeni vele ebben a műfajban. Most is a Kontaktban, de egy másik hangmintát használtam, amihez ott rögtön lehetett erősítő és ládaszimulációt adni, meg egyéb effekteket. Elég jól állítgatható a dolog, van benne reverb meg rendes mikrofonszimuláció is, de semmiképp sem az igazi még így sem, rendesen megpengetett basszushang nincs benne, csak amolyan softrock/pop így is, ami nem jön át rendesen a tömény kíséreten, de kicsit jobbnak találtam mint a korábbi Rudi Sarzós basszusmintát:

Setup 1:


Setup 2:
A sampler mellett a basszussávon csak egy EQ volt a következő beállítással:
Az "éneksáv" is sampler (jobbhíján), ezúttal egy szoftveres hammond-szinti, a B4-es, "Purple" presettel. Szerintem nagyon jól szól:


A Hammond kapott egy érdekes effektet, ami elvileg a 60-as évek híres Abbey Road stúdiójának analóg effektjeit modellezi. Van benne EQ, kompresszor, a Hammondra egy harmónikus dúsítót tettem csak, jól szól enélkül is, de ezzel egy kicsit jobb:
Végül ami a trackeket illeti a gitárszólón van még két effekt, egy EQ és egy kompresszor a következő beállításokkal:
Ebben a dalban kétszólamú egy helyen a gitárszóló, ebben el is tér az eredetitől, a két szólórészen ugyan azok az effektek vannak.

A trackeket tekintve a basszussáv változott sokat a korábbiakhoz képest, meg az hogy sajnos az éneket samplerrel kellett helyettesíteni. A dobsáv továbbra is az EzDrummer Pop/Rock presetje, ahol a sávokon nincs semmi effekt, bár a pergő egy send-el rámegy a drum reverb bus-ra.

Nézzük a buszokat, először is a dobhangot megoldó effekteket:

A Snare & Kick buszon ami a pergőt és a lábdobot fogja össze egy EQ és limiter van:



A tamokat összefogó buszon egy EQ és egy Inflator:

Mivel a cineket még mindig kizárólag az overhead-ból tudom kibányászni, amire a lábcin is rá van vezetve, de sajnos az overhead miatt az összes többi dob és benne van, ezért ezen ismét egy többsávos kompresszor van, ami elég jól elkülöníti a cineket a többi dobtól:
Az összes dobot egybe összefogó buszon két effekt van, egy EQ és egy limiter:

Végül a dobokat egybefogó busz kapott egy másik sávon egy kis reverb-et (send-el):
Ez a reverb program más mint az előző volt, sokoldalúbb, szebben szól, érdemes vele kísérletezgetni.

Gitársávokat egybefogó busz effektjei:

A kompresszor:
EQ:
És egy ami a strereo teret állítja kellemesebbre:
A gitársáv most is a GT8 S/PDIF kimenetéről lett felvéve vonalból, összesen 4, egyszerre 2 (jobb és bal) két különálló sávra, amik utána panorámázva lettek. Hogy hogyan az a tápióbicskei hangsávot leíró cikkben részletesen le van írva, azóta nem változott semmi lényeges, csak a stereo tér beállítására találtam egy a korábbinál jobb effektet.

Végül van egy Guitar Reverb bus, amire elvileg send-el lehetne csatlakozni, de úgy emlékszem most ezt kikapcsoltam és reverb nélkül jobban tetszett a dolog.


Végül nézzük a legfontosabbat, a Master buszt:

Egy harmónikusdúsító, ez nem volt eddig, illetve más volt helyette:

EQ:

Compressor/Limiter:

Volt egy Master Reverb busz is, de most arra sem csatoltam vissza magát a Master buszt. Egyrészt így jobban tetszett, másrészt a régi gépem tényleg ledöglött ennyi effekttől és nem lehetett benne rendesen keverni.

Még egy dologgal lennék adós, a mixer struktúrájával, de ez nem, vagy nem sokat változott az előzőhöz képest. Sajnos a képen elég nehezen átlátható hogy melyik sávnak melyik busz a kimenete, illetve hogy a send-ek hogyan vannak bekötve, és hogy a sávokon hogyan alakul például a hangerő és a panoráma, de igen nagy meló lenne ezt átláthatóan lerajzolnom (valami grafikai programban), így jobb híján ez régi kép marad mostanra is. A konzol képe itt van nagyban, talán a több mint 5000 pixeles szélesség miatt egy kis nézelődéssel átlátható.

Mint látszik, pár dolog megváltozott az előzőhöz képest. Egyrészt itt nem volt éneksáv, ami látszólag könnyebbé tette a dolgomat, de egy sampler az ének helyett sokat rontott a helyzeten. Lehet hogy effektíve kevesebb az effekt is, de ezek, amiket a régiek helyett találtam nagyobb erőforrás igényűek így végül ez a mix jobban leterhelte a gépemet mint az énekes verzió.

Sok változás várható az új gépnek köszönhetően, és majd igyekszem nem 3 hónap után beszámolni róla :))).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése